سئو یا همان بهینه سازی سایت به مجموعه تکنیکهای گفته می شود که موجب قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه های بالای نتایج موتورهای جستجو همچون گوگل, یاهو, بینگ و… می شود. کلمه SEO برگرفته از Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. مهمترین قدم بعد از طراحی سایت بهینه سازی آن می باشد. بهینه سازی سایت باید مطابق با استانداردهای گوگل صورت گیرد تا بتواند کارآمد باشد.

هدف از سئو چیست؟

با توجه به اینکه تبلیغات در فضای مجازی یکی از بهترین نوع تبلیغات در جهان است اکثر صاحبان سایت ها تلاش می کنند که در صفحه اول سرچ و جزو چند پیشنهاد اول موتورهای جستجو قرار بگیرند. آمار نشان می دهد پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک ها را به خود اختصاص داده است. رسید به این هدف مستلزم رعایت یک سری قوانین و فاکتور ها می باشد که متخصصان شرکت ” هاوبکس” با اعمال این فاکتورها به شما کمک می کنند تا به این مهم دست یابید.

برخی از فاکتورهای مهم در سئو

فاکتورهای بهینه سازی سایت به دو دسته بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی تقسیم بندی می شود. بهینه سازی داخلی به مجموعه فاکتورهایی که در داخل سایت اعمال می شود تا سئو را بهبود بخشد گفته می شود. این فاکتورها شامل کلمات کلیدی, عنوان ها, محتوای سایت, تصاویر و لینک ها است. در میان فاکتورهای ذکر شده محتوای سایت اهمیت ویژه ای دارد وجود محتوای کپی در سایت به عنوان یک امتیاز منفی جهت بهینه سازی سایت تلقی می شود. بهینه سازی خارجی بر خلاف بهینه سازی داخلی کاملا خارج از سایت صورت میگیرد. از اقداماتی که در این نوع بهینه سازی صورت می گیرد میتوان به فعالیت در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. فعالیت در شبکه های اجتماعی علاوه بر تبلیغات برند نقش مهمی در معرفی سایت و افزایش مراجعه بازدیدکنندگان به سایت را ایفا می کند که این امر سبب بهبود سئو سایت می شود.