Google Analytics

گوگل آنالیز یک سرویس رایگان جهت تجزیه و تحلیل وب سایت وارائه شده توسط گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا بدانید چگونه کاربران شما را پیدا کرده اند همچنین راهنمای خوبی برای استفاده از وب سایت شما است. با استفاده از Google Analytics، می توانید ROI را برای بازاریابی آنلاین خود پیگیری کنید. شما می توانید بازدیدکنندگان خود را در ابعاد مختلف بررسی و مرتب کنید. شما می توانید محصولات Google مانند ادغام تبلیغات و کنسول های خود را یکپارچه ادغام کنید. همچنین شما می توانید از کدهای ردیابی برای برچسب گذاری و ردیابی هر تبلیغات و یا هر کمپین در هر پلت فرم / وب سایت استفاده کنید.


Google Analytics اطلاعات مسیر را چگونه ردیابی می کند؟

Google Analytics تمام داده های آن را با یک کد ردیابی منحصر بفردی که شما در هر صفحه وب سایت خود نصب می کنید، ردیابی می کند. این کد قطعه ای کوچک از جاوا اسکریپت است، یا یک زبان برنامه نویسی که در مرورگر بینندگان زمانی که آنها از آن صفحات بازدید می کننداجرا می شود.


Google Analytics Snippet

کد Javascript با یک فایل جاوا اسکریپت بزرگتر در سرور گوگل برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت کاربر در سایت کار می کند. هر کدام از آنها از سایت بازدید می کنند، کد اطلاعات مربوط به بازدید آنها را می پردازد. این کد همچنین کوکی را بر روی هر رایانه بازدید کننده قرار می دهد که اطلاعات ناشناس را برای ایجاد کاربر i.d.s. فراهم می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید از پارامترهای UTM استفاده کنید.UTM ها برچسبهایی هستند که شما در انتهای URL خود به آن اضافه میکنید تا Google Analytics را با اطلاعات بیشتری در مورد پیوندهای خود، از جمله اینکه چه محتوایی از چه محتوایی وارد میشوند و کدام کانال اجتماعی بیشترین درآمد را در اختیار دارد، اضافه کنید. وظایف گوگل آنالیز بررسی ابعاد ویژگی های داده های شما، مانند شهری که بیشترین ترافیک از آنجا می آید صفحه ای که اندازه می گیرید، یا کانال رسانه های اجتماعی که ارزیابی می کنید، هستند. معیارهای اندازه گیری کمی، برای این ابعاد هستند. معیارها و ابعاد هر گزارش را در می توان Google Analytics تجزیه و تحلیل کرد.


کاربرد Google Analytics چیست؟

به طور خلاصه، گوگل آنالیتیک به شما کمک می کند بر اساس داده ها تصمیم گیری کنید. شما می توانید هزینه های بیشتری را در تبلیغات خود توجیه کنید، کشف کنید که بهترین نوع تبلیغات چیست حتی تعیین کنید که چه نوع محتوایی را باید در آن قرار دهید.Google Analytics اطلاعات را به ABC تقسیم می کند: علاوه بر این، شما می توانید از آن برای تردد مخاطبین و زمان واقعی خود استفاده کنید.

اکتساب
اکتساب به نحوه دریافت ترافیک وب سایت شما اشاره دارد. به سادگی می توانید از گزارش های کسب استفاده کنید تا ببینید که ترافیک سایت شما چه روندی دارد.

 

مرور اکتساب

گوگل آنالیز مهمترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد، تعداد جلسات به دست آمده، میزان باز گشت بازدیدکنندگان به دست آمده و تبدیل آنها برای کانال های مؤثرتر شما.

 

پین های ارجاع

این بخش فقط بر ترافیک رسانه های اجتماعی تمرکز دارد از این برگه برای کشف شبکه هایی استفاده کنید که مردم با محتوای شما ارتباط برقرار کنند. همچنین شما می توانید تعیین کنید که کدام محتوا در هر جامعه بهتر عمل می کند. به عنوان مثال: ممکن است محتوای سرگرمی وسیعتری را در فیس بوک به دست آورید، در حالی که محتوای مربوط به کسب و کار شما در LinkedIn خوب عمل می کند.