http://bayanbox.ir/view/4479844233701330870/seo-smal.jpg

برای دسترسی به بسیاری از قابلیت های سایت های وردپرسی حتما نیاز به استخدام فریلنسر طراحی سایت وردپرس ندارید چرا که با استفاده از افزونه وردپرسی می توانید هر قابلیتی را که بخواهید به راحتی به سایتتان بیافزایید.

همانطور که می دانید استفاده از پلاگین یا افزونه وردپرسی سبب افزایش قابلیت های سایت می شود. اما هیمن ابتدای مطلب بگوییم که استفاده بی مورد و بیش ازاندازه باعث کندی سایت و ایجاد مشکلاتی خواهد شد پس بهتر است تا تنها از افزونه های مفید استفاده کنید.

در ادامه چند افزونه کاربردی وردپرس را معرفی میکنیم که به راحتی میتوانید از بخش پلاگین ها دانلود و فعال کنید.


افزونه وردپرسی بهینه سازی تصاویر

بدون تصاویر سایت ها عملا جذابیتی ندارند در واقع مطالب بدون تصویر چندان جذاب و خواندنی نیستند. از طرفی تصاویر پرحجم و سنگین نیز باعث کندی و کاهش سرعت لود شدن سایت می شود. بهترین راه بهینه سازی تصاویر است که به کمک افزونه EWWW Image Optimizer امکانپذیر است.

بهینه سازی تصاویر علاوه بر آنکه بر جذابیت سایت و رضایت کاربرران می افزاید، از نظرمتورهای جستجو نیز با اهمیت است. یکی از نکات سئو همین بهینه سازی تصاویر و استفاده از خاصیت alt و title برای تصاویر است.

افزونه مورد بحث این قابلیت ها را به شما میدهد: استفاده پهنای باند کمتر از هاستینگ، افزایش سرعت بارگزاری سایت، بهبود سئو، کاهش حجم فایل های بکاپ


افزونه نمایش تعداد بازدید کننده

نمایش میزان بازدید یک پست میتواند برای مدیر سایت و کاربران مفید باشد. چنین کاری به کمک افزونه وردپرسی WP-PostViews امکانپذیر است. این ابزار کاربردهای دیگری از جمله نمایش پربازدید ترین پست ها را دارد.


افزونه وردپرسی سئو

افزونه های بسیاری برای بهینه سازی سایت ها طراحی شده اند اما یکی از معروف ترین های عرصه سئو افزونه کاربردی Yoast SEO است. یوست سئو با ارائه و سنجش پارامتر های مختلف شما را تولید محتوای با کیفیت یاری می کند.