افزایش عمر گوشی و شارژ

گوشی های هوشمند با ورودشان توانستند دنیای انسان ها را تغییر دهند. این جعبه های جادویی کوچک این روزها تقریبا هر کاری انجام می دهند. اما شاید بهتر باشد ما نیز روش درست استفاده از آنها را رعایت کنیم.

اگر عمر مفید اسمارت فونتان برایتان اهمیت دارد. این مطلب را تا انتها بخوانید. در این پست سعی شده به مواردی که باعث خراب شدن زود هنگام گوشی های هوشمند میشود. در ریسام اشاره ای داشته باشیم.

* گوشی ها هم نیاز به استراحت و خاموش شدن دارند!

استفاده مداوم و بی وقفه از گوشی باعث استهلاک شدید گوشی میشود. مخصوصا در قسمت باتری گوشی بیشترین ضربه ها را میبیند. در صورت امکان یک بار در هفته گوشی تان را خاموش کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید. برای این کار اگر شب موقع خواب گوشی را خاموش کنید تا صبح میتوانید استراحت خوبی به گوشیتان بدهید!

* وایفای یا بلوتوث گوشی را خاموش کنید

بر کسی پوشده نیست که روشن گذاشتن وایفای و بلوتوث گوشی، خوره باتری است. در مواقعی که از این عملکرد ها استفاده نمی کنید. فورا وایفای یا بلوتوث را خاموش کنید تا مانع از خالی شدن شارژ باتری گوشی شوید. علاوه بر آن کسانی هستند که میتوانند از طریق وای فای شما را هک کنند. پس وقتی از منزل خارج میشوید مواظب باشید، تا وای فای بیهوده روشن نباشد.

* گوشی ها به دما حساسند بیشتر مواظب باشید

گوشی ها به دما حساسند. کارشناسان می گویند دمای بسیار زیاد و یا بسیار کم میتواند مرگ گوشی هوشمند را نزدیکتر کند. دمای معمولی توصیه شده بین ۰ تا ۳۲ درجه انتیگراد است.

* شب تا صبح گوشی را به شارژ نزنید!

معمولا بیشتر افراد شب موقع خواب گوشی را به شارژ میزنند تا صبح با باتری ۱۰۰ درصد فول مواجه شوند و لبخند ملیحی بر گوشه لبشان نقش ببند. اما خبر بد اینکه شما با این کار گوشیتان را به سمت مرگ هل میدهید! این کار باعث ضعیف شدن شدید باتری میشود. گوش را باید قبل از اینکه شارژش به ۱۰۰ درصد برسد از برق کشید.

* از شارژر های فابریک و مخصوص مدل گوشی خود استفاده کنید

* فعال نگه داشتن اعلان ها و نوتیفیکیشن های همه برنامه ها

اعلان ها علاوه بر اینکه گوشی شما را مداوم به صدا در می آوردند، دائما به برقراری ارتباط با سرور ها و اینترنت نیاز دارند. بهترین مورد برای رفع این مزاحم های دایمی و جلوگیری از کاهش سریع باتری این است که اعلان های غیر ضروری را در گوشی های خود غیر فعال کنید.