سئو

مدیران سایت ها دوست دارند روز به روز بازدید کننده های سایت شان بیشتر شود. اما این کار بدون داشتن یک استراتژی خوب امکانپذیر نیست. یکی از بهترین راه های جذب ترافیک برای سایت برون سپاری پروژه سئو است.

متخصصان سئو تمام جوانب سایت را بررسی می کنند و آنرا مطابق میل موتورهای جستجو و کاربران بهینه سازی می کنند. به این ترتیب سایت هایی که سئو می شوند به سرعت بازدیدکنندگان بیشتری میابند و این امر باعث بالاتر رفتن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل می شود.

عوامل موثر بر سئو از نظر موتورهای جستجو

لینک دهی داخلی به مطالب سایت

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو لینک های داخلی است که در سایت به صفحات دیگر مانند مطالب سایت ارجاع می دهید. در سایت شما قطعا مطالبی وجود دارند که با یکدیگر مرتبط هستند! شما نیز باید از این مطالب نهایت استفاده را ببرید و به صورت معقول در برخی از مطلب خود لینک یک یا چند مطلب مرتبط را به آن ارجاع دهید.

لینک های شکسته

لینک های شکسته نقش بسیار مهمی در کاهش رتبه سایت شما دارند؛ لینک های شکسته شامل لینک هایی می شود که کاربر نمی تواند به صفحه هدف شما دست پیدا کند که در اینصورت به صفحات ۴۰۴ یا سایر صفحات خواهد رسید. باید بدانید تعداد زیاد این صفحات در سایت شما تاثیر منفی زیادی خواهد داشت که باید آن را از طریق گوگل وب مستر تولز حذف کنید و یا آدرس آن صفحه را به همان آدرس قبلی بازگردانید.

سرویس Google Webmaster Tools چیست؟

اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه هایی در این زمینه جهت تعمیر لینک های شکسته وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین برای اینکه تاثیر منفی را در سایت خود بدلیل لینک های مخرب مشاهده نکنید، کافی است صفحاتی نظیر صفحه ۴۰۴ را به صفحه اصلی سایت خود ارجاع دهید.

مطالعه هدفمند مطالب سایت شما توسط گروه های خاص
یکی از فاکتورهایی که در سئو وجود دارد، کیفیت خواندن مطالب یا قشر مطالعه کننده مطالب شما است. تنها اطلاعاتی که از این بخش در دسترس است، این است که به هدفمندی سایت شما که در نهایت سبب توسعه و پیشرفت کسب وکار شما می شود کمک خواهد کرد.

لینک های خروجی از سایت

لینک های خروجی سایت نباید از حد مجاز و معقول آن بیشتر باشند. برخی از سایت ها برای افزایش درآمد سایت خود اقدام به درج لینک های خروجی  می کنند که در اینصورت باعث کاهش رتبه سایت خود می شوند.

بهینه سازی کدهای مورد استفاده در قالب سایت

یکی از مهم ترین مواردی که هر وبمستر پیش از هر اقدام دیگر باید بر روی سایت خود انجام دهد، بهینه سازی کدهای سایت است! اولین عملی که توسط متخصصان سئو در امر بهینه سازی سایت اجرا می شود، بهینه سازی کدهای سایت است. گوگل سایت های بهینه را بیشتر از سایت هایی که کدهای اضافی و غیربهینه دارد، می پسندد و ترجیح می دهد سایت های بهینه تر را در رتبه های اول نتایج جستجو نمایش دهد.