دیسکورد

معرفی برنامه دیسکورد

دیسکورد (Discord) نام پلت فرم و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است. اپلیکیشنی که به شما و دیگر کاربرانش اجازه می‌دهد برای یکدیگر پیام ارسال کنید. درواقع مانند تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر، اما با تفاوت‌ اینکه بر روی تمامی پلتفرم ها از جمله کامپیوتر و موبایل قابل نصب و استفاده می باشد. هر جامعه تشکیل شده در دیسکورد یک سرور نامیده می‌شود.

همچنین می توان بدون نیاز به نصب و از طریق مرورگر از آن استفاده کرد. دیسکورد به گونه طراحی شده است که در هنگام بازی کار با آن بسیار سریع و راحت باشد، دیسکورد از قابلیت چت، تماس صوتی و تصویری بین دو یا چند نفرو همچنین به اشتراک گذاری صدا و تصویر برخوردار می‌باشد.

دیسکورد همانند تیم‌اسپیک، هدف جمع کردن یک کامیونیتی برای گیمر ها را دارد؛ البته که لازمه ی ورود به این برنامه گیمر بودن نیست، اما جزء معدود برنامه هایی است که ابتدا مخاطب مورد هدفشان گیمر ها بوده اند. پس می‌توان نوعی به فکر بودن را از سمت آنها تلقی کرد که امکاناتش بیشتر برای این دسته افراد کاربرد دارد.

در مقایسه برنامه دیسکورد با دو برنامه ی اسکایپ و تیم اسپیک ، اکثر گیمر های ایرانی به خاطر کیفیت پایین اینترنت های نامحدود، حاضر نیستند به سمت این سرویس ها بروند؛ بنابراین دور برنامه هایی که سلف هاستد هستند و یا حجم بالایی مصرف می‌کنند را خط می‌کشند. اسکایپ یکی از این برنامه های پر مصرف است.

دیسکورد

دیسکورد اپلیکیشن موبایل دارد و حتی از طریق مرورگر هم اجرا می‌شود.
دیسکورد، علاوه بر این که از طریق کامپیوتر های شخصی با سیستم عامل های ویندور و مک او اس و لینوکس قابل اجرا است؛ از طریق مرورگر ها و موبایل نیز در دسترس است.

اپلیکیشن موبایلی دیسکورد تقریبا هیچ چیزی نسبت به نسخه ی ویندوز خود کم و کاست ندارد و می‌توان گفت یکی از نقاط قوت آن است ، در صورتی که نسخه های موبایل و دسکتاپ اسکایپ چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کاربردی خیلی تفاوت ها با هم دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه دیسکورد این هست که لازم نیست خودتان هاست یک تماس باشید. این برنامه به شما امکان ساخت گروهی می‌دهد که می‌توانید محل سرور آن را انتخاب بکنید.

سرور ها در محل هایی چون: اروپای غربی و مرکزی، شرق، غرب، جنوب و مرکز کشور آمریکا، سیدنی استرالیا، سنگاپور، روسیه، هنگ کنگ و برزیل می باشند. (سرور دیسکورد)

این امکان که شما هاست نباشید منجر به کمتر مصرف شدن حجم اینترنت شما می شود.

دیسکورد وب متشکل از تیم حرفه ای ، باتجربه و آکادمیک در عرصه فضای مجازی است که عمده فعالیت هایش حول آموزش های کاربردی طراحی و پیاده سازی سرور دیسکورد، لیست سرور های دیسکورد ایرانی و فارسی زبان ، معرفی و ارائه ربات دیسکورد و پشتیبانی کامل این نرم افزار می باشد.

اگر بازی گروهی نیازمند وجود ارتباط بین اعضای یک تیم باشد آنگاه نیازمند یک نرم افزار برای ایجاد این ارتباط دارید.

برای استفاده از دیسکورد نیازی نیست که یک گیمر حرفه ای باشید. اگر با دوستانتان یک بازی را به صورت گروهی دنبال می کنید، حتما به فکر نصب دیسکورد باشید.